سید عباسی: دریافت و سرویس از ضعف های سنتی والیبال ایران است/ فقط باید تمرین کرد
سید عباسی: دریافت و سرویس از ضعف های سنتی والیبال ایران است/ فقط باید تمرین کرد
کارشناس والیبال ایران می گوید که دریافت و سرویس ضعف سنتی والیبال ایران است که البته دو فاکتور اصلی در مسابقات هم به شمار می روند.

کارشناس والیبال ایران می گوید که دریافت و سرویس ضعف سنتی والیبال ایران است که البته دو فاکتور اصلی در مسابقات هم به شمار می روند.

جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با حاشیه ورزش ، در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال گفت: اگر این رقابت ها را صرفا از لحاظ نتیجه نگاه کنیم باید گفت که نتیجه خوبی نگرفتیم، اما اگر باتوجه به هدف گذاری تیم ملی والیبال ایران که قبل از این رقابت ها مشخص شده بود نتایج را بررسی کنیم، خواهیم یافت که هدف ایران این بود که سطح آمادگی ملی پوشان در این رقابت ها افزایش یابد و به بازیکنان جوان فرصت بازی در مسابقات بین المللی داده شود.

او ادامه داد: علاوه بر این نکات، قرار بود ضعف و قدرت خود را در شناسایی کنیم تا برای مسابقات آینده آماده شویم. اگر از نظر مسابقات آماده سازی به این رقابت ها نگاه شود، معتقدم که لیگ ملت های والیبال بسیار مفید بود و فکر می کنم که مربیان ایران و آلکنو از تیم ملی والیبال اطلاعات خوبی را کسب کرده اند. لیگ ملت های والیبال فرصت بسیار خوبی برای آماده سازی تیم ملی بود و باید گفت که نقاط ضعف و قوت تیم برای سرمربی مشخص شد. همچنین با این بازی ها کار سرمربی برای دستیابی به ترکیب اصلی تیم راحت تر شده است.

سید عباسی در پاسخ به اینکه ضعف های تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ ملت های والیبال چه بود؟ گفت: تیم ملی والیبال ایران در این رقابت ها از شرایط بازی کمی فاصله داشت و این موضوع هم در تیم مشهود بود. در بازی یکسری فاکتورهای استاندارد موجود است که باید آمار های خود را با این استاندارد ها مقایسه کنیم تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود. در مدت زمان باقی مانده با این کار می توان روی نقاط ضعف خود کار کنیم تا به امید خدا به استانداردهای لازم نزدیک شویم.

او ادامه داد: دریافت و سرویس ضعف سنتی والیبال ایران است که این دو هم فاکتور اصلی در مسابقات به شمار می رود. سرویس فاکتور مستقلی است که بر دفاع روی تور ما تاثیر خواهد گذاشت و دریافت هم روی پاس و حمله تاثیرگذار است. بنابر این در مسابقات رسمی این دو فاکتور مهم بوده و این دو موضوع ضعف سنتی والیبال ایران است.

عباسی در پاسخ به اینکه چه راهکاری در مدت زمان کم تا المپیک وجود دارد که تیم ملی والیبال ایران نقاط ضعف خود را برطرف کند؟ گفت: می توانم بگویم که تنها راه تمرین، تمرین و تمرین است. به عنوان مثال سرعت سرویس ها در مسابقات رسمی برآورد شده و باید در تمرینات بر همان اساس سرویس زده شود. یکسری مسائل فنی وجود دارد که کادر فنی به خوبی آنها را می داند و فقط باید در دو هفته پایانی روی این موضوعات کار شود.

کارشناس والیبال در واکنش به پیش بینی جایگاه ایران در المپیک، اظهار کرد: پیش بینی خیلی سخت است چرا که المپیک میدانی نیست که تیم ها برای باخت وارد زمین شده و همه تیم ها با تمام دارایی های خود وارد زمین مسابقات می شوند. می توانم بگویم که تیم ملی والیبال پتانسیل پیروزی مقابل تیم های بزرگ را دارد و حتی اگر از لحاظ فیزیکی مانند روسیه، برزیل و لهستان نباشیم، والیبال ایران در شرایط ایده آل جزو مدعیان خواهد بود و می تواند تیم های بزرگ را شکست دهد.

او در پایان گفت: از مردم و هواداران می خواهم که کمی صبور باشند تا به امید خدا ایران بتواند در المپیک نتیجه خوبی را کسب کند.