شروع لالیگا با کارت قرمز برای زیدان کوچک
شروع لالیگا با کارت قرمز برای زیدان کوچک
لوکا زیدان، پسر زین الدین زیدان سرمربی موفق فرانسوی، در دومین بازی خود در لیگ برتر به همراه تیم رایو وایکانو، دچار اشتباه شد و با خطا روی مهاجم حریف از زمین بازی اخراج شد.

به گزارش “حاشیه ورزش“، شب گذشته در چارچوب فصل جدید لالیگا سویا میزبان رایو وایکانو بود که به تازگی به دسته اول فوتبال اسپانیا صعود کرده است و لوکا زیدان را درون دروازه خود دارد.

این اولین بازی او در دسته اول با پیراهن رایو وایکانو بود و لوکا زیدان بهترین بازی خود را انجام نداد و احتمالا مشتاق باشد تا هر چه زودتر این بازی را به فراموشی بسپارد.

در دقیقه 16 بازی دروازه بان رایو وایکانو یک خروج بد از دروازه داشت و ارسال بلند بازیکنان سویا رو به روی دروازه خالی درست جلوی پای ادریسی، مهاجم سویا، افتاد. لوکا زیدان برای جلوگیری از باز شدن دروازه اش هیچ چاره ای جز خطا کردن روی ادریسی نداشت.

لازم به یادآوری است که چند فصل پیش قانونی تصویب شد که در صورت اعلام پنالتی، بازیکن با دریافت کارت و مجازات مضاعف اخراج نمی شود، اما این قانون برای صحنه هایی است که در آنها هیچ قصدی از طرف بازیکن خطاکار وجود ندارد، چیزی که در این حرکت لوکا زیدان به وضوح وجود داشت چرا که دروازه بان رایو عمدا دست به خطا زد تا مهاجم سویا نتواند گل بزند.

لوکا زیدان از زمین اخراج شد و یوسف النصیری ضربه پنالتی اعلام شده از سوی داور را در دقیقه 19 تبدیل به گل نخست سویا کرد.

درادامه دیمیتریوسکی که پس از اخراج لوکا زیدان درون دروازه رایو وایکانو ایستاده بود در دقایق 55 و 79 نیز دروازه خود را باز شده دید تا رایو وایکانو 0-3 برابر سویا شکست بخورد.