شمشیربازان اپه به اوکراین نمی روند
شمشیربازان اپه به اوکراین نمی روند
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: تیم اپه برای برگزاری اردو به جای اوکراین به امارات می رود چون موفق به دریافت ویزای اوکراین نشدیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، در حاشیه رونمایی از سردیس مدال آوران بازی های آسیایی، فضل‌الله باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی در خصوص وضعیت تیم‌های ملی شمشیربازی بیان کرد: دختران در اردو هستند، انتخابی نوجوانان و جوانان سابر نیز طی این دو روز برگزار می‌شود. در این ۶ ماه به غیر از سابر مردان سایر رشته‌ها در اردو بودند.

او در مورد اردوی مشترک تیم اپه مردان گفت: برای اپه موفق به کسب ویزای اوکراین نشدیم و درخواست حضور در امارات را دادیم. در اوکراین تیم‌های ژاپن، هند و قزاقستان بودند اما اعزام نخواهیم شد. اردوی مشترک امارات در پیش است و اگر وزارت ورزش این اعزام را بپذیرد، ویزای امارات را به راحتی کسب می‌کنیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیای شمشیربازی در ازبکستان یادآوری کرد: بلیت ازبکستان ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. در تلاش هستیم که در مسابقات جهانی امارات شرکت و تعداد بیشتری را اعزام کنیم‌. برای قهرمانی آسیا هم بهترین نفرات هر اسلحه را می‌فرستیم و حتی ممکن است در برخی رشته‌ها تیم نفرستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام شمشیربازی در بازی‌های آسیایی در هر سه اسلحه و در دو بخش زنان و مردان خواهد بود؟ گفت: این موضوع به تصمیم کمیته فنی بستگی دارد. در این بازی‌ها تیم‌های قدرتمندی از جمله کره جنوبی و چین حاضر هستند و این مسابقات دست کمی از جهانی ندارد.

وی از برگزاری لیگ شمشیربازی در طی روزهای آینده خبر داد و گفت: یکی دو تیم برای حضور در لیگ کم‌ بود و هماهنگی‌ها انجام شده است. ۶ هفته در بخش مردان و ۶ هفته برای زنان لیگ داریم. سقف لیگ بین ۶ تا ۷ تیم است. اگر مشکلی ایجاد نشود بین ۱۵ تا ۲۰ آذر لیگ آغاز می‌شود.

باقرزاده در پایان در خصوص اعزام تیم سابر مردان به مسابقات جهانی یادآوری کرد: تیم پسران اواخر دی به گرجستان اعزام می شود. در تلاشیم که رنکینگ خود را در جهانی حفظ کنیم. برای دختران در هر سه اسلحه برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی کردیم و اردوها در جریان است. ضرورت دارد در بخش زنان شرایط را فراهم کنیم و کیفی سازی را در بخش مردان قرار دهیم.