فصل تاریخی فوتبال ایتالیا در چمپیونزلیگ
فصل تاریخی فوتبال ایتالیا در چمپیونزلیگ
اینتر با غلبه بر بنفیکا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، حریف میلان در دور بعدی شد.

به گزارش حاشیه ورزش

برتری اینتر مقابل بنفیکا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به این معنی است که آن‌ها برای اولین بار از فصل 2004/05 در نیمه نهایی این مسابقات به مصاف میلان خواهند رفت.

در حالی که تصاویر نمادین(تکیه ماتراتزی روی شانه روی کاستا) آخرین باری که آن‌ها در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند، هواداران دو تیم را هیجان زده می‌کند، این اولین بار در تاریخ هر دو باشگاه است که اینتر و میلان در یک فصل پنج بار به مصاف هم می‌روند.

دو تیم پیش از این دو بار در سری آ و یک بار در فینال سوپرکاپ ایتالیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

دیدار در نیمه نهایی یعنی این اولین بار از سال 2017 است که یک تیم ایتالیایی شانس صعود به فینال را دارد. آخرین باری که دو تیم ایتالیایی در نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند به سال 2005 برمی‌گردد؛ زمانی که اینتر و میلان برابر هم صف آرایی کردند.

میلان آخرین باری که در سال 2007 به نیمه نهایی رسید، قهرمان این رقابت‌ها شد و اینتر نیز آخرین باری که زیر نظر ژوزه مورینیو در سال 2010 به نیمه نهایی رسید، به قهرمانی چمپیونزلیگ رسید.

ممکن است یک تیم ایتالیایی برنده مسابقات فصل جاری نشود اما یک سرمربی ایتالیایی یعنی کارلو آنچلوتی ممکن است این جام را به خانه ببرد و این همان چیزی است که نیمه نهایی رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان اروپا را به یک موقعیت دیدنی برای فوتبال ایتالیا تبدیل می‌کند.