محسن کاوه: مربیان کشتی هم نیاز به پوست اندازی دارند
محسن کاوه: مربیان کشتی هم نیاز به پوست اندازی دارند
مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به انتخاب پژمان درستکار به عنوان سرمربی گفت: همان طور که کشتی باید در حال پوست اندازی باشد، مربیان هم باید همین گونه باشند.

به گزارش حاشیه ورزش پس از نمایش ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو، فدراسیون کشتی هیچ دلیلی برای تمدید قرارداد غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی نمی‌دید و در نتیجه دست به انتخاب جدیدی زد. بدین ترتیب پژمان درستکار به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا سکان هدایت این تیم را در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ در دست گیرد.

هر چند این انتخاب منتقدان و موافقان مختلفی داشت اما به هر حال فدراسیون کشتی تصمیم گرفت تیم ملی کشتی آزاد را به پژمان درستکار بسپارد تا شاید نتایج مطلوب رقابتهای جهانی، کمی از طعم تلخ ناکامی برخی کشتی‌گیران در المپیک را بکاهد.

در همین راستا محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در یک گفتگوی رادیویی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: به عنوان مدیر تیم‌های ملی زمانی که با دبیر و سوریان صحبت می‌کنیم، اختلاف نظراتی داریم اما وقتی که تصمیماتی گرفته می‌شود از آن دفاع می‌کنیم. همان طور که کشتی باید در حال پوست اندازی باشد، مربیان هم باید همین گونه باشند. در این خصوص که این مسئولیت به چه کسی سپرده شود خیلی صحبت‌ها انجام شد. درستکار هم جوان بسیار خوبی است و چندین سال هم مربیگری می‌کند. در این کار نا آشنا نیست. ما هم باید او را کمک کنیم چرا که یک بدنه جوان مربیگری هستند.

وی در پاسخ به این سوال که جا به جایی سرمربی چه میزان در کشتی گیران تأثیر می‌گذارد، گفت: در بحث مربیگری و جایگاه آنان و این که امنیت شغلی و کاری را در آینده داشته باشند بحث‌های متعددی داشتیم. اینکه در صورت نتیجه گرفتن و نگرفتن هم زود به تغییرات دست می‌زدیم. در دنیای مجازی هم که مزاجی شده و خیلی‌ها به سمت مخالف بودن می‌روند و نقد منصفانه ندارند. این بچه‌هایی که هم آمدند، می‌شود به آنها اعتماد کرد و باید از آنان حمایت شود.

کاوه که هدایت تیم کشتی آزاد جوانان را در رقابتهای جهانی بر عهده داشت در خصوص عملکرد این تیم هم گفت: کشتی گیران جوان ما در مسابقات جهانی روسیه خیلی خوب مبارزه کردند و ما با برنامه ریزی حقیقی و حمایت می‌توانیم به آینده آنان امیدوار باشیم. برای این مسابقات، بچه‌ها را حدود ۱۰ ماه زیر نظر داشتیم. نظر رئیس فدراسیون بر این است که ما باید به سمت پشتوانه سازی برویم که این اتفاق در حال رخ دادن است. مسابقات اوکراین، جام تختی و اردوهایی که برای بزرگسالان داشتیم این جوانان را انتخاب کردیم.

وی افزود: آمریکا، روسیه، ترکیه، آذربایجان و گرجستان با تمام توان خود به رقابتهای جهانی آمدند و بچه‌های ما هم خیلی خوب کشتی گرفتند. من تمام سعی خود را کردم تا این موضوع را به آنان القا کنم که مسابقات جوانان سخت نیست و شروعی برای آینده است. ارتباط خود را از لحاظ روحی، روانی و عاطفی با آنان بیشتر کردیم، چرا که آنها آینده کشتی کشور هستند.

وی به کشتی روسیه و قیاس آن با کشتی ایران اشاره کرد و افزود: حتی تیم بزرگسالان روسیه هم در اوزان مختلف یک نیمه خوب و یک نیمه ضعیف دارد. ما در کشتی با روس‌ها از چهار مسابقه یکی از آنها را بیشتر نباختیم و رقابت‌ها بسیار نزدیک بود.

کاوه در پایان گفت: ما نمی‌خواهیم بچه‌ها را مصادره کنیم. این بچه‌ها در باشگاه‌ها و شهرهایشان تمرین کردند ولی دوره ۶ ماهه خوبی را در کنار آنان سپری کردیم و آمار خوبی داشتیم. در اوزان پایین در این یکی دو سال گذشته با هند مشکل داشتیم، ولی در مسابقات جهانی جوانان توانستیم هندی‌ها را به راحتی ببریم. بچه‌ها از لحاظ آماری در این رقابت‌ها خیلی خوب بودند.