معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲
معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲
لهستان یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های انتخابی جام جهانی است که توانست جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

به گزارش حاشیه ورزش ، فوتبال لهستان در المپیک توانست یک افتخار بزرگ به دست بیاورد. این تیم در المپیک ۱۹۷۲ به مدال طلا رسید تا نشان دهد در آن سال‌ها استعدادهای خوبی در لهستان بودند که فوتبال بازی می‌کردند. این شاید اولین بار بود که نام لهستان به صورت جدی در فوتبال جهان شنیده شد. این تیم در رقابت‌های یورو هم سه بار حضور داشته که در دو مورد نتوانسته از گروه صعود کند و تنها در یورو ۲۰۱۶ بود که به یک چهارم نهایی رسید. این تیم در دوره قبل در یورو ۲۰۲۰ در مرحله گروهی حذف شد.

لهستان تاکنون هفت بار توانسته در جام جهانی حاضر باشد که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۸ بود. بهترین عملکرد لهستان در جام جهانی به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد که این تیم در رده سوم قرار گرفت. لهستان با حداکثر امتیازات از گروه چهارم به دور بعدی راه یافت. این تیم در مرحله گروهی ۱۲ گل به ثمر رساند و توانست آرژانتین و ایتالیا را شکست دهد. گرگورز لاتو و آندره سارماش، ستاره‌های آن تیم بودند. در سال ۱۹۸۲ نیز آنها این عنوان را تکرار کردند. این بار لهستان در نیمه نهایی برابر ایتالیا شکست خورد و در نهایت در رده سوم قرار گرفت.

ستاره: روبرت لواندوفسکی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ لهستان

ماشین گلزنی فصل قبل بایرن مونیخ و بازیکن فعلی بارسلونا بهترین فرصت را به دست آورده تا توانایی‌های خود را در بالاترین سطح فوتبالی جهان اثبات کند. لواندوفسکی، آقای گل انتخابی جام جهانی قبل در قاره اروپا بود و بالاتر از کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو قرار گرفت. بهترین بازیکن جهان از سوی فیفا در سال گذشته توانست در سطح باشگاهی عملکرد درخشانی داشته باشد و ممکن است جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین حضور او در این رقابت‌ها باشد.

سرمربی: چسلاو میخنیویچ

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ لهستان

میخنیویچ ۵۲ ساله توانست در پلی آف جام جهانی لهستان را به جام جهانی برساند و سوئد را حذف کند. این مربی که تمام دوران مربیگری خود را در فوتبال لهستان سپری کرده است در سال ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت و توانست خیلی زود سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

* تیم ملی لهستان در یک نگاه

افتخارات: قهرمان المپیک ۱۹۷۲

بهترین گلزن: روبرت لواندوفسکی (۷۶ گل)

بیشترین بازی: روبرت لواندوفسکی (۱۳۴ بازی)

نحوه صعود: پیروزی در پلی‌آف

عملکرد دوره قبل: حذف در دور گروهی

لباس لهستان در جام جهانی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ لهستان

برنامه بازی‌های لهستان در جام جهانی

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ مکزیک- لهستان، ورزشگاه راس ابوعبود

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ لهستان – عربستان، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ لهستان – آرژانتین، ورزشگاه راس ابوعبود