نتیجه انتخابات کبدی پاسخ کوبنده‌ای به حواشی‌ بود!
نتیجه انتخابات کبدی پاسخ کوبنده‌ای به حواشی‌ بود!
رئیس فدراسیون کبدی گفت: نتیجه انتخابات پاسخ کوبنده‌ای بر همه حواشی‌ بود.

به گزارش حاشیه ورزش : عباس اورسجی در خصوص اردوهای تیم ملی کبدی مردان و زنان برای بازی‌های آسیایی 2022 اظهار کرد: خداراشکر تاکنون ۶ مرحله اردوی مردان و ۵ مرحله از اردوهای زنان سپری شده است. مرحله ششم اردوی زنان نیز چند روز دیگر آغاز می‌شود. استارت کار را نسبت به دور قبل زودتر زدیم چون با شیوع کرونا مسابقات و لیگ‌ها برگزار نشد و لازم دیدیم یکی دو ماه کار را زودتر آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص دیدارهای تدارکاتی برای تیم‌های ملی اظهار کرد: دو سه استان در خواست مسابقه با عراق را داشتند که پیش بینی یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی مردان کشور هم شد و دوشنبه ۲ اسفند تیم ملی یک دیدار با تیم ملی عراق در ایران داشت. با چند کشور دیگر هم مذاکره کرده‌ایم و طبق برنامه قرار است با کشورهای مالزی، سریلانکا، بنگلادش، کره و هند دیدار داشته باشیم. می‌خواهیم تا ۵ دیدار تدارکاتی مخصوصا در بخش زنان داشته باشیم.

وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران گفت: ما با کشورهای چین‌تایپه، مالزی، سریلانکا، کره، مالزی و هند مکاتبه کرده‌ایم. قرار است آنها تمایل خود را اعلام کنند. در حال حاضر دو کشور سریلانکا و مالزی برای دو ماه دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند که یا میزبان باشند و یا برای دیدارهای تدارکاتی به ایران بیایند.

اورسجی در پاسخ به این سوال که آیا شما برای دیدارهای تدارکاتی بیشتر تمایل به میزبانی دارید یا مهمان شدن؟ گفت: ما دو رویکرد داریم. با نظر و اعتقاد سرمربی ممکن است ۴۰ درصد ترکیب تیم ملی مردان برای بازی‌های آسیایی تغییر کنند بنابراین رفتن به کشورهای دیگر بار روانی را برای بازیکنان جوان که تجربه برون مرزی ندارند کاهش خواهد داد. این دیدارها خیلی به بازیکنان کمک خواهد کرد. هر چند که چالش دیگری هم داریم که آن کمبود بودجه است.

وی گفت: ما که نمی‌توانیم برای اردوهای تدارکاتی به تعداد یک تیم (۱۲نفر) بازیکن ببریم حداقل باید دو برابر یعنی ۲۴ بازیکن را اعزام کنیم تا دستمان برای حریفان رو نشود. بنابراین با کادر فنی هر دو تیم مردان و زنان حدود ۶۰ نفر را باید عازم دیدارهای تدارکاتی کنیم. یک سفر تدارکاتی به سریلانکا بالای ۱.۵ میلیارد هزینه های رفت و آمد و مخارج جانبی در بر خواهد داشت. اگر سه سفر تدارکاتی در نظر بگیریم با بودجه فدراسیون‌ برابر می‌شود.

رییس فدراسیون کبدی با درخواست حمایت از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفت: از یک طرف اعزام به دیدارهای تدارکاتی نیاز است و از طرف دیگر ما دچار چالش خواهیم شد. خواسته من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که بیشتر حمایت کنند تا بتوانیم اردوهای تدارکاتی بیشتری داشته باشیم. ما رشته‌ای نیستیم که بگویند اعزام شویم شاید مدال بگیریم، کبدی که در هر دو بخش زنان و مردان طلا گرفته است و مدعی مدال طلا است پس باید حمایت‌ها هم بیشتر باشد.

اورسجی گفت: به نظر من باید کارگروهی در وزارت و کمیته تشکیل می‌شد و ماه به ماه رشته‌های ورزشی رصد می‌شدند و نیازمندی‌های آن‌ها برطرف می‌شد. اینکه صرفا پیش بینی شود کبدی مدال طلا می‌گیرد ممکن است محقق نشود. باید رشته‌ها برای کسب مدال حمایت شوند مخصوصا رشته‌هایی که کمترین بودجه و امکانات را دارند.

رییس فدراسیون کبدی گفت: ما با برنامه پیش می‌رویم و اکنون از سایر کشورها در برگزاری اردوهای تیم ملی جلوتریم. در هر وضعیت و با کلی بدهی اردوهای تیم ملی را برگزار می‌کنیم. وظیفه من این است که به بهترین شکل اردوها را برگزار کنم، اما درخواست هم دارم که وزارت ورزش حمایت خود را برای نزدیک بازی‌های آسیایی نگذارد چون دیگر فایده ندارد.

اورسجی گفت: باید از یکسال قبل کار برای بازی‌های آسیایی شروع شود ما هم اینکارها را انجام داده ایم اما با شرایط بسیار سخت. اکثر اردوها را نسیه برگزار می‌کنیم و شرایط مالی ما اصلا خوب نیست، اما چون مسئولیت را پذیرفته‌ام، از هر طریقی باشد باید اردوها را برگزار کنم. حتی اجازه نمی‌دهم که کادر و بازیکنان متوجه این کمبودها شوند. تمام توان را برای برگزاری اردوها گذاشته ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون کبدی اسپانسر ندارد گفت: اسپانسر زمانی می‌آید که دیده شود اما رشته ما که دو سال است که به سبب کرونا مجوز برگزاری مسابقه و لیگ نداشته قطعا اسپانسر هم ندارد. ستاد کرونا به خاطر درگیری شدید بازیکنان در این رشته به ما اجازه فعالیت نمی‌داد. ما بدترین زمان پخش را از شبکه تلوزیونی داشتیم. همه روزها و ساعت‌های خوب هفته به فوتبال و رشته‌های توپی دیگر اختصاص دارد و در ادوار گذشته وقتی به ما لطف می‌شد پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۹ صبح برای ما بود که باید مخاطب را از خواب بیدار کنیم که کبدی ببیند. این‌ها در جذب اسپانسر تاثیرگذار است.

او در خصوص حواشی که قبل از انتخابات کبدی و ریاستش بر فدراسیون جهانی کبدی به وجود آمد گفت: نتیجه انتخابات پاسخ کوبنده‌ای بر همه مسائلی بود که مطرح شد. حداقل بالاترین پاسخ به این موضوع، تعداد رای‌های مجمع انتخاباتی بود. یقینا آن‌ها برای حذف من از انتخابات این مسائل را مطرح کردند و توان رقابت با من و عملکرد مرا نداشتند. مردم باهوش هستند، روسای هیات‌ها و نماینده‌های ورزشکاران، باشگاه‌ها، مربیان و داوران همه تحصیل کرده هستند و با درایت و عقل بررسی می‌کنند و به گفته یک شخص و با تخریب ها عقاید خود را تغییر نمی‌دهند. آنها هوشمندانه مسائل را بررسی می‌کنند و به نظرم بالاترین پاسخ نتیجه انتخابات بود.

رئیس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی مشخص شده است گفت: ما تلاش کردیم که انتخابات فدراسیون جهانی را قبل از انتخابات فدراسیون ایران برگزار کنیم اما برخی از تخریب‌های دوستان تا خارج هم کشیده شد و کار را سخت کرد. در حال ترمیم هستیم و فکر می‌کنم تا یکی دو هفته دیگر محل و زمان برگزاری مشخص خواهد شد. قرار است یک جلسه با برخی از روسا و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی داشته باشیم و در این خصوص تصمیم بگیریم.

وی در پایان گفت: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهم که بیشتر به ورزش کبدی اهمیت دهند. البته به جرات می‌گویم ما حتی اگر منابع مالی هم نداشته باشیم این توانمندی را می‌بینیم که اردوها را برگزار کنیم. تمام تمرکز را روی بازی‌های آسیایی گذشته ایم و با تمام قدرت به بهترین شکل اردوها را پیش می‌بریم تا در بازی‌های آسیایی دل مردم را شاد کنیم و بار دیگر تاریخ سازی را در هانگژو داشته باشیم.