نگاهی تاریخی به قیمت بلیت‌های مسابقات جام جهانی
نگاهی تاریخی به قیمت بلیت‌های مسابقات جام جهانی
 هواداران فوتبال که در مسابقات جام جهانی قطر شرکت می‌کنند، در مقایسه با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تقریبا ۴۰ درصد بیشتر برای بلیت هزینه پرداخت می‌کنند. 

 

 

به گزارش حاشیه ورزش 

درحالی‌که هواداران در روسیه به‌طور متوسط ۲۱۴ پوند برای یک صندلی پرداخت کردند، قیمت بلیت مسابقات در قطر به‌طور متوسط ۲۸۶ پوند است.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت ورزشی مستقر در مونیخ انجام‌شده است، این قیمت بلیت، آن را به گران‌ترین بازی‌های جام‌جهانی در ۲۰ سال گذشته تبدیل کرده است و قیمت بلیت‌های جام جهانی کنونی، ۵۹ درصد بیشتر از چهار سال پیش است.

در حال حاضر، جام‌ جهانی قطر گران‌ترین جام جهانی تاریخ محسوب می‌شود.

گفته می‌شود ساخت ۶ استادیوم جدید و بازسازی کامل دو ورزشگاه دیگر در این کشور حدود ۳ میلیارد دلار هزینه داشته است. همچنین، هزینه بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های پایتخت، مانند مسیرهای حمل‌ونقل و بازسازی فرودگاه بین‌المللی پرداخت‌شده است.

جای تعجب نیست که جام جهانی قطر، به‌طور متوسط جام جهانی با گران‌ترین بلیت‌ها باشد. فیفا پیش‌تر اعلام کرده بود که نزدیک به ۳ میلیون بلیت در هشت استادیوم قطر به‌عنوان اولین جام‌جهانی که در خاورمیانه برگزار می‌شود، قبل از آغاز جام‌ جهانی از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر، فروخته‌شده است.

بلیت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مقرون به‌صرفه‌ترین بلیت‌ها در ۲۰ سال گذشته با میانگین هزینه ۱۰۰ پوند برای مسابقات در نظر گرفته‌شده است درحالی‌که بلیت‌های فینال در المپیک برلین به‌طور متوسط ۲۲۱ پوند برای هر صندلی بود.