پاسخ کوروش باقری به رکوردگیری از زنان بعد از بستن تیم آسیایی
پاسخ کوروش باقری به رکوردگیری از زنان بعد از بستن تیم آسیایی
انتقاداتی به برگزار نشدن انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری زنان برای قهرمانی آسیا مطرح شده که مدیر تیم های ملی نسبت به آن واکنش نشان داد.

به گزارش حاشیه ورزش ، فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد که از بانوان وزنه بردار سراسر ایران رکورد گیری انجام می شود و نفراتی که تصمیم دارند در این رکورد گیری شرکت کنند، باید آزمایش دوپینگ دهند. با توجه به اینکه لیست نفرات شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیایی بحرین بسته شده است، از این‌رو کسانی که در این رکوردگیری شرکت می‌کنند، به اردوی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان دعوت می شوند اما در این میان این مسئله مطرح شده است که چرا رکورد گیری برای مسابقات قهرمانی آسیا انجام نشد تا نفراتی که مدعی هستند شانس حضور در قهرمانی آسیا را داشته باشند.

کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا برای مسابقات قهرمانی آسیا هم رکورد گیری در بخش بانوان انجام نشد؟ بیان کرد: قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی لیست نفرات بسته شد و فرصت کافی برای انجام رکوردگیری نداشتیم. از طرفی اردوی بانوان تشکیل نشده بود و درگیر آماده سازی تیم بانوان برای بازی‌های کشورهای اسلامی هم بودیم.

او ادامه داد: البته با توجه به شرایط چند سال اخیر فکر نمی‌کنم که فرد خاصی را از دست داده باشیم و کسانی هم که در فضای مجازی مدعی بودند را دعوت کردیم و از آنها خواستم بیایند رکوردگیری شوند و تست دوپینگ بدهند اما به هر دلیلی خودشان راغب نبودند. این که رکورد گیری انجام ندادیم دلیل شخصی وجود ندارد و ای کاش این حساسیتی که در این دو ماه روی انجام رکوردگیری وجود داشته است، در شش، هفت سال گذشته هم وجود می‌داشت.

باقری هم چنین گفت: گوش ما شنونده پیشنهادات خوب و کارساز است و اگر نقدی هم باشد با جان و دل می پذیریم. در همین رکوردگیری هم که گذاشته ایم، نفرات می‌توانند بیایند خودشان را نشان دهند و تست دوپینگ دهند. کسانی که رکوردهای خوبی ثبت کنند و نظر کادرفنی و من را جلب کنند، از آنها در اردوی جهانی استفاده خواهیم کرد. البته برای همین اعزام به قهرمانی آسیا هم بنا نداریم همه را ببریم که فقط به دنبال گرفتن سکوی تیمی باشیم بلکه ما می‌خواهیم تیم، یکدست باشد و وزنه‌برداران رکوردهای بهتری نسبت به گذشته ثبت کنند.

باقری با اشاره به انتقاداتی که نسبت به برگزار نشدن رکوردگیری تیم ملی زنان برای قهرمانی آسیا شده است، تصریح کرد: کسانی که انتقاد می‌کنند چرا زمانی که اردوی تیم ملی زنان در فروردین، اردیبهشت و خرداد برگزار نشد هیچ انتقادی نداشتند و آنجا اعلام نکردند که نیاز است که رکورد گیری انجام شود؟ آن موقع که فرصت بیشتر بود. فدراسیون در حال حاضر دوماه مشغول به کار شده است و در این دو ماه انتظار انجام همه کاری دارند. من باز هم تاکید می کنم که با جان و دل آماده شنیدن نقدها و پیشنهادات هستیم اما این انتظار را هم داریم که نقدها منطقی و منصفانه باشند.

او ادامه داد: در اینکه ممکن است دختران شایسته ای در سراسر ایران باشند که از قلم افتاده اند، تردیدی ندارم و بنا داشتیم رکورد گیری را هم انجام دهیم اما زمان دیگری را در نظر گرفته بودیم. تصمیم داشتیم بعد از مسابقات قهرمانی جهان، مسابقات انتخابی تیم ملی زنان را در تمام رده های سنی با برنامه‌ریزی خاصی انجام دهیم اما دیدیم که بعضی ها مصر هستند، از این رو این رکورد گیری را گذاشتیم و از آنها خواستیم که هر کسی مدعی است، رکوردهای های خود را ثبت کند و البته باید آزمایش دوپینگ بدهد. من مطمئنم که همه پاک هستند اما اگر خدایی نکرده مشکلی هم پیش بیاید مطابق قانون با ورزشکار و مربی اش برخورد خواهد شد.

باقری در مورد اینکه شاید این انتظار وجود داشته است که فدراسیون جدید، متفاوت از فدراسیون قبلی در مورد انتخاب وزنه برداران عمل کند، گفت: ما متفاوت نبوده‌ایم؟ تیم بانوان ما قرار نبود اعزام شود و حتی اردویی هم برای آنها تشکیل نشده بود اما برای آنها اردو گذاشتیم و اعزام کردیم. تمام مربیان استان‌ها با من در ارتباط هستند و شاگردان خودشان را معرفی و در مورد رکوردهایشان صحبت می‌کنند. من از آنها می‌خواهم که بیایند رکوردگیری شوند. در این میان افرادی هم بوده‌اند که در مورد کوردهایشان صحبت کرده‌اند و با وجود اینکه من درخواست کردم که بیایند تا رکوردگیری شوند اما نیامده‌اند و دلیلش را هم نمی‌دانم. در همین اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا یکی از نفراتی که دعوت کردیم نیامد.

او افزود: ما تازه شروع به کار کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم کار را درست انجام دهیم. مدعی هم نیستیم که غلط نداریم و بدون دیکته هم نمی‌گویم که ۲۰ شده ایم.