پروسه طولانی تعویض مدال قاسمی
پروسه طولانی تعویض مدال قاسمی
مدال برنز کمیل قاسمی به مقامات کمیته بین‌المللی المپیک تحویل داده شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، با بررسی مجدد نمونه‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و مثبت شدن تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی و مودزامانشویلی گرجستانی، کمیل قاسمی به مدال طلای کشتی آزاد ۱۲۰ کیلوگرم رسید. از ۲ سال پیش بود که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) موضوع تعویض مدال‌ها را مطرح کرد و نامه‌نگاری‌ها از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان آغاز شد. البته کشتی‌گیر کشورمان هم در این خصوص پیگیری بود تا برای کسب مدال طلا به نتیجه برسد اما این پروسه طولانی شد.

۲۲ آبان ماه امسال بود که IOC با انتشار خبری در وب‌سایت خود مدال کمیل قاسمی را تایید کرد. قرار شد مدال برنز قاسمی به کمیته ملی المپیک کشورمان تحویل داده شود تا او بتواند مدال طلای خود را بگیرد.

با توجه به سفر سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و حمید سجادی وزر ورزش به پکن، فتاحیان مدیر روابط بین‌الملل کمیته به صورت دستی مدال برنز کشتی‌گیر کشورمان را به مقامات IOC تحویل داد.

البته کمیته ملی المپیک کشورمان بارها از طریق پست مدال برنز قاسمی را ارسال کرده بود که به خاطر تحریم‌ها برگشت خورد. قرار است کمیته بین‌المللی المپیک در اولین رویداد بعدی مدال طلای کشتی‌گیر ایران را تحویل بدهد که احتمالا المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود اما مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در تلاش هستند در صورت برگزاری جلسه با مقامات IOC مدال طلا را تحویل بگیرند.