پیشکسوت پرسپولیس: تیم استقلال قهرمان می‌شود
پیشکسوت پرسپولیس: تیم استقلال قهرمان می‌شود
یک کارشناس فوتبال می‌گوید استقلال با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش ،رضا وطنخواه درباره برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست این فدراسیون گفت: من که زیاد با مسائل جاری این فدراسیون آشنایی ندارم. از طرفی هم به مسائل مدیریتی تسلطی ندارم و اندکی در زمینه مربیگری اطلاعات دارم. من فقط از میرشاد ماجدی اندک شناخت دارم. او در یکی از تیم‌هایی که مسئولیت مربیگری آن را داشتم، شاگردم بود. به هر حال یک چهره فوتبال است و امیدوارم از پس مشکلات بر آید و به زودی انتخابات به منظور انتخاب رئیس جدید برگزار شود.

وی با بیان اینکه با این وضعیت به آینده فوتبال ایران امیدوار نیست، گفت: من چشم‌انداز خوبی از وضعیت کنونی فوتبالمان نمی‌بینم. نخبه‌ها را کنار گذاشته‌ایم. من برای عزیزی خادم هم احترام قائلم ولی دادگان، دایی و کریمی کجا هستند؟ این افراد می‌توانند در زمینه مسائل مدیریتی خوب عمل کنند. خوشخبتانه مسئول ورزش مملکت هم ورزشی است و امیدوارم به داد فوتبال ما برسد. درست است که به جام جهانی رفته‌ایم اما حرف اول را در آسیا نمی‌زنیم.

این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه فوتبال ایران از نظر ساختاری از رقبای خود عقب افتاده است گفت: مشکلات ساختاری ما به بخش مدیریتی بازمی‌گردد. الان مدیران استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟ تیم ملی ما از باشگاه‌ها سرچشمه می‌گیرد. اگر وضعیت باشگاه‌ها خوب باشد، تیم ملی هم در شرایط خوبی به سر خواهد برد.

وطنخواه درباره کیفیت مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران نیز گفت: من بازیکنان داخلی اندکی را می‌بینم که در سطح فنی بالایی بازی کنند. من مخالف بازیکن خارجی نیستم اما حس می‌کنم در این زمینه هم بازیکنان ما اینطور تصور می‌کنند که به راحتی توسط یک خارجی قابل جایگزینی هستند. باز هم می‌گویم من مخالف نیستم اما به داخلی‌ها توجه شود.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که بازیکنان داخلی و باکیفیت با اولین پیشنهاد از کشور خارج می‌شوند گفت: وقتی شما را از نظر مالی حمایت نکنند، باید بروید. من هم موافقم که به خارج از کشور بروند. خوشبختانه من سال‌ها عضو هیات علمی دانشگاه و بودم و الان دستمزدی دریافت می‌کنم و راضی هستم اما کسی از همبازی‌های من خبر دارد؟ کسی می‌داند اکبر کارگرجم کجاست؟ او به لطف برخی از اطرافیان در یک زیرزمین زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من می‌توانند از ایران بروند و آینده خود را بسازند و پرچم ایران را هم بالا ببرند. بازیکنی که درس نخوانده و کار دیگری هم بلد نیست، باید به فکر آینده‌اش باشد. پای بازیکنان، سرمایه آن‌هاست.

وطنخواه در پاسخ به این سوال که چرا در نشست هم اندیشی پیشکسوتان پرسپولیس با رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکت نکرده است، گفت: من حوصله این چیزها را ندارم. سر و ته این جلسات چیست؟ من به برگزار کننده‌ها و شرکت کنندگان احترام می‌گذارم اما از قدیمی‌ها، غیر از حسین کلانی و علی پروین چه کسی حضور داشت؟ به حدی به این جلسات رفته‌ایم و چیزی نشده که دیگر علاقه‌مند نیستیم.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره شانس قهرمانی استقلال در این فصل گفت: احتمالا استقلال قهرمان می‌شود. الان ۶ امتیاز از پرسپولیس جلوتر است و خوب هم کار می‌کند. اگر با همین روند جلو برود، به احتمال بیش از ۵۰ درصد قهرمان است. ۶ امتیاز اختلاف در این برهه از فصل کم نیست.

او درباره اینکه آیا پرسپولیس نمی‌تواند این اختلاف امتیاز را جبران کند گفت: پرسپولیس جلوی صنعت نفت خیلی بد آورد. حامد لک گل بدی خورد. البته او زحمت هم کشیده است اما بعضی وقت‌ها اشتباه هم پیش می‌آید. روی گل اول حرکت ناشیانه‌ای داشت.

وطنخواه با اشاره به خروج پسرش از اوکرین بعد از حمله روسیه به خاک این کشور گفت: پسرم بعد از مدت‌ها خودش را از خاک اوکراین خارج کرد. با آن وضع جنگ در اوکراین، حواسمان پرت شده است. الان پسرم حوالی ترکیه است. زندگی خود را در “کیف” (پایتخت اوکراین) گذاشت و جانش را برداشت و در رفت.