چگونه لاغری صورت در تمرینات ورزشی را به حداقل برسانیم؟
چگونه لاغری صورت در تمرینات ورزشی را به حداقل برسانیم؟
چگونه لاغری صورت در تمرینات ورزشی را به حداقل برسانیم

مهدیس آصفی- 1) کاهش وزن باید آهسته اما پیوسته باشد
عامل دیگری که می‌تواند باعث بروز افتادگی در صورت شود، کاهش وزن سریع است. پایین آوردن وزن باید آرام و در طی زمان باشد، چراکه در صورت بالا بودن سرعت کاهش وزن، به دلیل آزاد شدن حجم زیادی از سموم موجود در بافت چربی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌شود. ازجمله این آسیب‌ها می‌توان به افتادگی و تیره شدن پوست صورت اشاره کرد که اکثر افراد از آن واهمه دارند.
میزان استاندارد کاهش وزن طبق دستورالعمل‌های معتبر، در حدود ۲ تا نهایتاً ۴ کیلوگرم در ماه است. به‌طورکلی زمانی کمترین آسیب به بدن وارد می‌شود، که حدود %۱۰ از وزن طی ۶ ماه کم شود.
2) ورزش را فراموش نکنید
تمرینات ورزشی و اثرات مثبت آن بر سلامت جسمی و روحی، بحث داغ این روزهای تمام رسانه‌های سلامت است، چراکه ورزش می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن ازجمله چاقی مؤثر واقع شود.
موضوع اصلی بحث ما یعنی جلوگیری از لاغری صورت در رژیم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حدوداً ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته نه‌تنها باعث شادابی شما می‌شود، بلکه با رفع تنش‌ها از بدن شما، واکنش‌های مخرب در پوست صورتتان را متوقف می‌کند.
3) با سبزیجات آشتی‌کنید:
این مواد غذایی غنی و ارزشمند که متأسفانه خیلی از افراد علاقه‌ای به مصرف آن ندارند، می‌توانند عوارض کاهش وزن را به حداقل برسانند. داشتن مقادیر زیاد انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در کنار وجود انواع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند در حفظ شادابی و لطافت پوست شما مؤثر باشند. از طرفی ویتامین‌ها برای لاغری تاثیرگذارند.
پایین بودن میزان کالری سبزیجات یکی دیگر از دلایل محبوبیتشان در رژیم‌های کاهش وزن می‌باشد. به‌طوری‌که اکثر مشاوران تغذیه در تنظیم رژیم غذایی برای مراجعین خود، مصرف سبزیجات را آزاد می‌گذارند.
مشاوران تغذیه اصطلاحاً به این مواد غذایی «Zero Calorie یا بدون کالری» می‌گویند.
کاهش لاغری شدید صورت با رعایت تمام اصول
اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، در رژیم‌های کاهش وزن در هر حالت شما شاهد لاغر شدن صورت خود هستید، اما با رعایت نکاتی که ذکر شد، می‌توانید میزان آن را به حداقل برسانید. این نکته را هیچ‌گاه فراموش نکنید که در بحث‌های مرتبط با پیشگیری و درمان، توصیه‌ها برای تمام افراد قطعیت ندارند، به‌خصوص در رابطه با ظاهر بدن که تحت تأثیر ژنتیک، پیشینهٔ تغذیه‌ای و استرس می‌باشد.

  • نویسنده : مهدیس آصفی