کارخانه: استراتژی فدراسیون والیبال، المپیک است/ در پایان، آلکنو باید پاسخگو باشد
کارخانه: استراتژی فدراسیون والیبال، المپیک است/ در پایان، آلکنو باید پاسخگو باشد

مصطفی کارخانه می‌گوید که استراتژی فدراسیون والیبال ایران المپیک است و در آخر باید آلکنو پاسخگوی نتایج باشد. مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در گفتگو با حاشیه ورزش، درخصوص لیست ۱۷ نفره آلکنو برای حضور در رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ گفت: قطعا آلکنو و همکارانش بر اساس شناخت و […]

مصطفی کارخانه می‌گوید که استراتژی فدراسیون والیبال ایران المپیک است و در آخر باید آلکنو پاسخگوی نتایج باشد.

مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در گفتگو با حاشیه ورزش، درخصوص لیست ۱۷ نفره آلکنو برای حضور در رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ گفت: قطعا آلکنو و همکارانش بر اساس شناخت و آنالیز از تیم ملی والیبال ایران نفرات را انتخاب کرده‌اند. حق مسلم هر سرمربی این بوده که بازیکنان تیمش را انتخاب کند و معتقدم هر بازیکنی که شایسته بوده در اردوی تیم ملی انتخاب شده است.

او در باره صحبت های آلکنو مبنی بر اینکه بیشتر بر روی تمرکز و ذهنیت بازیکنان کار می شود تا مسائل فیزیکی، گفت: این موضوع بسیار خوب و مثبت است. اگر بتوانیم افکار بازیکنان را مانند مهارت های فنی، پرورش و توسعه دهیم خیلی خوب خواهد شد چرا که اگر عملکرد ذهنی قوی شود، عملکرد فنی هم بهتر می شود. هرچه بتوان آسیب پذیری ذهن بازیکنان را کم کنیم قطعا عملکرد فنی هم بهتر خواهد شد. باید بگویم که عامل ذهنی بسیار تاثیرگذار و مهم است.

کارخانه ادامه داد: آلکنو به آمادگی جسمانی هم خیلی توجه می‌کند و این موضوع بسیار خوب است. اگر از لحاظ آمادگی جسمی، فکری و روانی در شرایط خوبی باشیم و در کنار آن مهارت های فنی رشد کند قطعا اتفاقات خوبی در تیم ملی خواهد افتاد. امیدوارم خروجی این کار باعث شود نتایج خوبی بگیریم چرا که فدراسیون والیبال زحمات زیادی برای والیبال کشیده است. همچنین امید دارم بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، مزد زحمت های کشیده شده فدراسیون را بدهند تا والیبال ایران همواره موقعیت های خوبی در جامعه داشته باشد.

او در واکنش به صحبت های آلکنو مبنی بر اینکه کسی اجازه دخالت در تیم ملی والیبال را ندارد، گفت: باید بگویم آلکنو سرمربی والیبال ایران است و پس از اتمام مسابقات همه سراغ سرمربی خواهند رفت و باید او جوابگو باشد. ویژگی های یک مربی پاسخگو بودنش است و باید در انتها به مقام بالا دستی خود پاسخ دهد. امیدوارم پاسخگویی آلکنو با نتایج خوب همراه شود و نتیجه های خوبی بگیریم.

کارخانه گفت: هدف نهایی والیبال ایران المپیک بوده و المپیک از لیگ ملت ها برای ما مهم تر است. لیگ ملت ها می تواند بازی تدارکاتی برای ایران باشد تا شناخت مربی بر روی تیم ملی بیشتر شود.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به اینکه چرا برخی از بازیکنان مانند سعید معروف، صابر کاظمی و معنوی نژاد در اردوی تیم ملی مصدوم شدند؟ گفت: این مصدومیت ها جدیت تمرین را می رساند. همچنین می توان فهمید که بازیکن انگیزه فراوانی دارد و تمام تلاش خود را در اردوی تیم ملی والیبال انجام می دهد. فضای تیم ملی بسیار صمیمی است و هرکس با جدیت و نظم کار خود را جلو می برد. بخش از این مصدومیت ها به دلیل رقابت ها بین بازیکنان بوده و باید بگویم پزشک والیبال ایران بسیار خوب است. در تیم های بزرگ دنیا معمولا این مصدومیت ها وجود دارد و باید بازیکنان مراقب خودشان باشند.

کارخانه ادامه داد: المپیک برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. استراتژی فدراسیون والیبال ایران المپیک است و برای همین دغدغه و نگرانی وجود دارد که بازیکنان آمادگی صد درصدی داشته باشند. در لیگ ملت ها هم باید به بازیکنان باتجربه میدان داد که هماهنگی تیم ملی بیشتر شود و آنان در فاز بازی قرار گیرند. همه دوست دارند در لیگ ملت ها و المپیک موفق باشیم و اینطور نیست که لیگ ملت ها را فراموش کنیم. قطعا در لیگ ملت ها از ظرفیت و توان تیم ملی استفاده می شود چرا که ایران توان بالایی دارد. اگر روزمان باشد و از همه قابلیت خود استفاده کنیم می توانیم برای هرتیمی خطرناک باشیم. این موضوع در گرو این است که از لحاظ جسمانی، روانی و… در بهترین حالت خود باشیم.

او در واکنش به صحبت های آلکنو مبنی بر این که در بازی های بزرگ به بدنساز اهمیت بیشتری می دهد تا به مربیان ایرانی، گفت: بدنسازی یک اصل در والیبال است. اگر قرار است پنج آیتم برای یک بازیکنان در نظر بگیرم مهم ترین و اولین آن آمادگی جسمانی است. جسم زمانی که آماده باشد خیلی از مشکلات حل می شود. باید گفت، حتی اگر ذهنیت خوبی داشته باشید اما فیزیک شما در حد عالی نباشد عملکرد شما پایین خواهد آمد. آلکنو معتقد است که در سطح المپیک باید فیزیک و آمادگی جسمانی حرف اول را بزند و باید در آمادگی جسمانی در حد عالی باشیم. او اعتقاد دارد که باید بدنساز کنارش باشد چرا که اگر بازیکنی آمادگی ۱۰۰ نداشت، بدنساز آن را زیر نظر بگیرد.

کارخانه در پایان گفت: امیدوارم همه موارد طبق برنامه تنظیم شده فدراسیون جلو برود. تا اینجای کار همه موارد طبق برنامه بوده و قطعا در آینده هم طبق برنامه خواهد بود. امیدواریم که دل مردم شاد شود و اتفاقات خوبی رخ دهد.