کارشناسی داوری بازی تیم های استقلال و نساجی
کارشناسی داوری بازی تیم های استقلال و نساجی
نوید مظفری معتقد است گل دقایق پایانی استقلال به اشتباه مردود اعلام شد.

حاشیه ورزش ، نوید مظفری کارشناس داوری، در خصوص قضاوت عرب براقی در دیدار استقلال و نساجی گفت: قضاوت بازی استقلال و نساجی به عهده تیم داوری امیر عرب براقی و دو کمک داور با تجربه یعنی مهدی عالیقدر و حسن انتظاری بود. اولین اخطار بازی به بازیکن نساجی به خاطر جلوگیری از حمله موثر در درست بود. این صحنه به خاطر بودن مدافع دیگر در نزدیکی صحنه خطا موقعیت آشکار گل نبود و تصمیم داور مبنی بر دادن کارت زرد صحیح بود.

وی ادامه داد: عملکرد نیمه اول تیم داوری خوب و بدون اشتباه چشمگیری بود. برخورد خوب و مناسب داور در دقیقه ۵۲ با بازیکن استقلال و آرام کردن او بعد از خطا، جاگیری عالی او در دقیقه ۵۵ و آمادگی جسمانی خوب داور یکی از ویژگی‌های عرب براقی بود. در دقیقه ۹۲ هیچ خطایی روی بازیکن نساجی در محوطه جریمه استقلال رخ نداد و تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود. اعتراض کادر فنی استقلال کاملا بی‌دلیل بود چرا که برگشت توپی که آخر بازی به تیرک دروازه نساجی خورد، حتی نزدیک خط دروازه هم نبود، چه برسد به اینکه وارد گل شده باشد.

مظفری اضافه کرد: دقیقه ۱۱۲ با اینکه توپ به دست بازیکن نساجی برخورد می‌کند ولی خطای هند رخ نداد. در دقیقه ۱۱۳ داور به اشتباه گل استقلال را مردود اعلام کرد. بازیکن زننده گل هیچ برخوردی با دروازه‌بان نساجی نداشت. دروازه‌بان به مدافع تیم خودش برخورد کرد و تصمیم داور در این صحنه اشتباه بود.