کارشناسی داوری دیدار ایران و لبنان
کارشناسی داوری دیدار ایران و لبنان
نوید مظفری معتقد است داور چینی قضاوت متوسطی را در دیدار ایران و لبنان داشت.

حاشیه ورزش – نوید مظفری، کارشناس داوری در خصوص قضاوت داور چینی در دیدار ایران و لبنان اظهار کرد: فو مینگ، داور ۳۸ ساله چینی که از سال ۲۰۱۴ وارد لیست داوران بین المللی شده است، قضاوت این دیدار را برعهده داشت. او استاد دانشگاه هوافضا در نانجینگ است و به همراه دو هموطن خود به نام های شی ژانگ و کائو یای کمک داور و ما نینگ داور چهارم، مسابقه ایران و لبنان را قضاوت کردند. اخطار برای سعید عزت الهی در دقیقه ۱۵ بازی خیلی سخت گیرانه بود به خصوص اینکه تا این دقیقه، بازی کاملا آرام و کم خطایی را از هر دو تیم شاهد بودیم. همچنین اخطار دقیقه ۳۱ به بازیکن لبنان طبق قانون صحیح بود.

وی ادامه داد: تصمیم درست کمک داور دوم بر روی گل اول درست بود و گل تیم‌ ملی ایران توسط سردار آزمون که به هیچ وجه آفساید نبود در شرایط صحیح به ثمر رسید. اخطار دقیقه ۴۲ به بازیکن شماره ۱۰ لبنان به خاطر تکل با بی‌پروایی درست بود. در نیمه اول داور اشتباه تاثیر گزاری نداشت و فقط در دو صحنه به اشتباه تصمیم به ادامه بازی گرفت که باید به نفع تیم ملی ایران اعلام خطا می شد.

این کارشناس داوری اضافه کرد: همین روال اعلام نکردن خطاهای وسط زمین در نیمه دوم هم ادامه داشت و کمی تعجب آور بود. در نیمه دوم مهمترین صحنه درگیری بازیکنان لبنان با جهانبخش بود که داور مشکل خاصی در خاتمه دادن به این جریان نداشت. در کل قضاوت متوسطی در یک دیدار نه چندان سخت را از تیم داوری شاهد بودیم.