کاپیتان تیم ملی واترپلو: لیگ جهانی هزینه‌بر است
کاپیتان تیم ملی واترپلو: لیگ جهانی هزینه‌بر است
حامد خانبانیان گفت: لیگ جهانی هزینه‌بر است ولی ما دوست داریم که در طول سال ۲۰ بازی بین‌المللی داشته باشیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، حامد خانبانیان کاپیتان تیم ملی واترپلو در نشست خبری اظهار کرد: بیشتر بازیکنان انگیزه بالایی دارند تا در آسیا خود را اثبات کنیم. مهم است که خود را به عنوان تیم آسیایی تثبیت کنیم. بزرگان تیم که مشکلاتشان برطرف شده و همه با انگیزه و پرانرژی هستند. فکرمان این است که ۱۰۰ در صد روی سکو برویم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: می‌خواهیم در قهرمانی آسیا روی سکو باشیم. همه تیم‌ها پر قدرت هستند و ما هم می‌خواهیم با قدرت ظاهر شویم و مدال بگیریم.

وی در خصوص لیگ گفت: این رشته اسپانسر و پخش زنده کمتری دارد. می‌شود وزارت ورزش و کمیته المپیک بیشتر کمک کنند تا اسپانسرهایی جذب شوند. تعداد تیم‌های حاضر در لیگ کم است و اگر اسپانسر بیاید بیشتر به بازیکنان کمک می‌شود و کمتر به بازیکنان ملی آسیب زده می‌شود. الان ما در اصفهان اسپانسر نداریم و تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کم است. کمک رسانه‌ها می‌تواند به حضور اسپانسرها منجر شود تا شرایط بهتری ایجاد شود.

کاپیتان تیم ملی واترپلو در مورد بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان واترپلو گفت: سال ۹۸ با پرسپولیس قرارداد بستیم. مجموع قرارداد برای ۱۶ بازیکن ۴۳۰ میلیون می‌شد. بعد از این همه مدت با این تورم‌ها و این همه پیگیری هنوز نتوانسته ایم مبلغ را بگیریم. نمی‌دانم چه مشکلی است که این رقم اندک را نمی‌دهند. ما بدون باخت قهرمان شدیم. اینها سبب بی‌انگیزگی بازیکنان شده است اما ما هنوز پیگیری را ادامه می‌دهیم.

او همچنین گفت: تمرینات پرفشاری را در ماه‌های گذشته داشتیم. در یونان هم بازی‌های خوبی انجام دادیم که البته در آنجا متوجه تعویق بازی‌های آسیایی شدیم. این تعویق باعث شد که بچه‌ها خیلی اذیت شوند. با توجه به لغو پیاپی رویدادها، به لحاظ انگیزشی افت کردیم، اما تلاش کردیم به شرایط خوب قبل از کرونا برگردیم. ما تیم جوانی هستیم که صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم. شاید یک سفر تدارکاتی خوبی در ماه آینده داشته باشیم تا به آمادگی خوبی برسیم. در دوره قبلی جوان و کم تجربه بودیم، اما حالا شرایط بهتری داریم. خوشبختانه بر تعداد لژیونرها اضافه شده و این مسأله کمک می‌کند.

وی افزود: ما چهار سال است که به هیچ مسابقه بین‌المللی نرفته ایم و این شرایط را سخت می‌کند. سطحمان بالا رفته، ولی از بازی رسمی دور مانده‌ایم. نسبت به قبل در آسیا پیشرفت کرده‌ایم و نتیجه بیانگر همه چیز است. لیگ جهانی هزینه‌بر است ولی ما دوست داریم ۲۰ بازی بین المللی انجام بدهیم که باید کمیته المپیک و وزارت کمک کنند.