کرسی‌های بین‌المللی بی‌تاثیر در هندبال!
کرسی‌های بین‌المللی بی‌تاثیر در هندبال!

در حالی انتخابات بین المللی هندبال در پیش است که تاکنون این کرسی ها کمک چندانی به ایران نکرده است. به گزارش حاشیه ورزش، کسب کرسی های بین‌المللی یک موفقیت‌ برای هر فدراسیون است و همه فدراسیون‌ها هر چهارسال یکبار افراد تاثیرگذار و مهم را برای کسب این کرسی‌ها به کنفدراسیون آسیا معرفی می‌کنند. فدراسیون […]

در حالی انتخابات بین المللی هندبال در پیش است که تاکنون این کرسی ها کمک چندانی به ایران نکرده است.

به گزارش حاشیه ورزش، کسب کرسی های بین‌المللی یک موفقیت‌ برای هر فدراسیون است و همه فدراسیون‌ها هر چهارسال یکبار افراد تاثیرگذار و مهم را برای کسب این کرسی‌ها به کنفدراسیون آسیا معرفی می‌کنند. فدراسیون هندبال نیز برای دوره جدید انتخابات که حدود ۵ ماه دیگر است همانند هر فدراسیونی گزینه‌های موثر خود را برای کسب کرسی به کنفدراسیون آسیا معرفی کرده است‌ که‌ معرفی اسامی از سوی فدراسیون هندبال با اما و اگرهایی روبه رو شده است.

یکی از مهمترین کرسی‌ها در کنفدراسیون آسیا جایگاه نایب رئیسی است که در اختیار علیرضا رحیمی رئیس سابق فدراسیون هندبال است. او چهارسال قبل در انتخابات کنفدراسیون آسیا به عنوان نایب رئیس آسیا انتخاب شد اما بعد از آن به دلیل بازنشستگی از ریاست فدراسیون هندبال کناره‌گیری کرد که البته بعد از جدا شدن از صندلی هندبال در پست آسیایی‌اش هم نقش چندان موثری ایفا نکرد.

رویا رحیمی دختر علیرضا رحیمی نیز در این دوره چهارساله( ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) در کمیسیون حقوقی کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی عضو بود که به نظر می‌رسد که این کرسی بین‌المللی هم ثمری برای هندبال ایران نداشته است.

هندبال ایران در زمان ریاست علیرضا پاکدل میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا جوانان را کسب کرد که البته از سوی فدراسیون بود و کرسی بین المللی سهمی در این اتفاق نداشت، چندی بعد به دلیل لابی‌گری کشورهای عربی و یا به گفته خود مسئولان فدراسیون به دلیل شیوع کرونا این میزبانی از ایران گرفته شد که باز هم کرسی‌ آسیایی  نتوانست با قدرت‌های آسیایی مقابله کند و این میزبانی را برای ایران نگه دارد.

بعد از آن فدراسیون هندبال ایران توانست میزبانی بیستمین دوره از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را بگیرد که این مسابقات اواخر دی به میزبانی ورزشگاه آزادی در تهران انجام خواهد شد که باز هم هیچ کدام از کرسی‌های بین‌المللی کمکی برای گرفتن این میزبانی نداشتند.

باید دانست بیشتر از گرفتن کرسی‌های بین‌المللی، بهره بردن از آنها برای ورزش ایران تاثیرگذار است. داشتن کرسی‌هایی که حتی نتواند یک توپ برای هندبال ایران به ارمغان بیاورد چه اهمیتی دارد. کرسی‌های بین‌المللی باید قدرت لابی‌گری و یا مقابله با قدرت‌های آسیا را داشته باشد در غیر اینصورت بی مصرف خواهند بود و تنها منافع شخصی را تامین خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اکنون باید فدراسیون هندبال ایران به دنبال کرسی‌های تاثیرگذار و معرفی افراد موثر برای حضور در انتخابات این رشته باشد تا بتوان برای رشد و ارتقاء هندبال ایران از آن بهره گرفت.