کشتی تعداد ستاره های کشتی ایران در حال افزایش است
کشتی تعداد ستاره های کشتی ایران در حال افزایش است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مسابقات جهانی بلگراد نشان داد، کشتی آزاد ایران در تمام اوزان به یک هارمونی رسیده و اینکه در ۲ سال متوالی به ۷ مدال جهانی می رسیم نشان دهنده اقتدار تیم ایران است.

پژمان درستکار در گفتگو با حاشیه ورزش ، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران در آستانه اعزام به رقابت های جهانی اسپانیا، اظهار کرد: شاکله تیم ملی امید را نفرات تیم ملی جوانان تشکیل می دهند. با توجه به آسیب شناسی که در رابطه با سال های گذشته انجام شده است به این نتیجه رسیدیم که با توجه به زمان بندی مسابقات جوانان و بزرگسالان، باید نفرات تیم ملی امید از دل چرخه انتخابی تیم های ملی جوانان و بزرگسالان بیرون بیایند به این معنی که نفرات امید باید در یک سال گذشته قطعا خود را در این ۲ رده نشان داده باشند. بر همین اساس نیز بخاطر کمبود وقت و اینکه نمی توانستیم مسابقات انتخابی سراسری رده امید را برگزار کنیم نفراتی که از دل چرخه انتخابی تیم ملی شرایط بهتری داشتند را به عضویت تیم ملی امید درآوردیم.

سرمربی تیم های ملی امید و بزرگسالان کشتی آزاد ایران، افزود: امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی که عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی بودند و طی ماه های گذشته روند آماده سازی در اردوهای تیم ملی را پشت سر گذاشته بودند نیز به تیم ملی امید دعوت شدند و سعی کردیم با ریکاوری مناسب آن ها را مهیای حضور در این رویداد کنیم. همچنین بچه های تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی بلغارستان به تیم اضافه شدند که آن ها نیز فرآیند تمرینی را پشت سر گذاشته بودند و ما سعی کردیم در این مدت کم این نفرات را حفظ کنیم و درصدی هم آمادگی آن ها را افزایش دهیم.

درستکار ادامه داد: با توجه به شرایط موجود به غیر از اوزانی مثل ۶۵ کیلوگرم، سایر نفرات با تجربه هستند و میدان های خوبی دیده اند. امیدوارم در این مسابقات نتیجه لازم را کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدفمان کسب بهترین نتیجه در رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال است، گفت: قطعا با توجه به نفراتی که در اختیار داریم با هدف کسب نتیجه مطلوب به اسپانیا می رویم و امیدوارم شرایط نفراتمان در مسابقات به خوبی پیش برود تا به اهدافی که داریم برسیم.

درستکار در ادامه، درباره نتایج تیم ملی بزرگسالان ایران در رقابت های جهانی صربستان، گفت: درسی که مسابقات بلگراد به ما داد این بود که کشتی آزاد ایران در تمام اوزان به یک هارمونی رسیده است و اینکه در ۲ سال متوالی به ۷ مدال جهانی می رسیم نشان دهنده اقتدار تیم ایران است. نباید فراموش کنیم که امسال ما در ۹ وزن به ۷ مدال رسیدیم و در روز نخست یکی از شانس های کسب مدالمان را برای حضور در مسابقات از دست دادیم. طبیعی است تیمی که روز اول یکی از مهره های کارآمد خود را از دست می دهد تحت فشار روحی قرار می گیرد اما با این وجود به مدال های خوبی رسیدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: آن چیزی که در پایان این مسابقات بدست آوردیم این بود که تیم ما حتما می تواند با بازسازی و نفراتی که در چرخه انتخابی تیم ملی اضافه می شوند و فرآیند بهتر تمرینی، در کمتر از ۲ سال سختی که تا المپیک فرصت داریم به شکل یکدست و خوب عازم مسابقات جهانی و در نهایت المپیک‌ پاریس شود.

وی درباره ظهور ستاره هایی همچون کامران قاسمپور، رحمان عموزاد و… در تیم ملی کشتی آزاد که باعث خارج شدن تیم ملی کشتی ایران از حالت تک بعدی شده است، خاطرنشان کرد: خدا را شکر تیم ملی به سمتی می رود که تعداد ستاره های آن در حال زیاد شدن است و این یک موهبت برای کشتی ایران است. فکر می کنم چرخه انتخابی تیم ملی، تمریناتی که بچه ها پشت سر گذاشتند و مسابقات و تورنمنت های هدفمندی که برای آن ها در نظر گرفتیم باعث افزایش ستاره های کشتی ایران شده و این بچه ها دارند خودشان را به کشتی جهان تحمیل می کنند. امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و باز هم نفراتی با کیفیت به تیم ملی تزریق شوند.

درستکار در پایان گفت: برای مردم خوب کشورم و همچنین تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال در رقابت های قهرمانی جهان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این دو تیم بتوانند از اقتدار کشتی ایران دفاع کنند و باعث خوشحالی مردم عزیز ایران شوند.

 

 

 

منبع ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا