گریز شطرنج‌باز ایرانی از شکست مقابل سوپر استاد بزرگ هند
گریز شطرنج‌باز ایرانی از شکست مقابل سوپر استاد بزرگ هند
ملی‌پوش شطرنج ایران با تساوی مقابل شطرنج باز هندی در رقابتهای گرندپری نیم امتیازی شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، سید محمد امین طباطبایی ملی‌پوش شطرنج ایران که موفق شده با قرار گرفتن در جمع هشت بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۲۱ جواز حضور در رقابت‌های گرندپری را به دست آورد، روز گذشته(چهار شنبه) در دومین بازی خود در این مسابقات به مصاف پنتالا هریکریشنا سوپر استاد بزرگ معروف هندی رفت و به تساوی رضایت داد.

این تساوی در حالی برای ملی پوش شطرنج ایران به دست آمد که او با ریتینگ ۲۶۲۳ در این مسابقات حضور دارد درحالی که حریف هندی او دارای ریتینگ ۲۷۱۶ بود. طباطبایی با این تساوی یک واحد افزایش ریتینگ در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، ملی پوش شطرنج ایران در اولین بازی خود در این مسابقات به مصاف آنیش گیری، سوپر استاد بزرگ هلندی و رنک ۹ جهان رفت و تن به شکست داد. این رقابت‌های ۴۵۰ هزار یورویی که در بلگراد صربستان کار خود را دنبال می‌کند با حضور ۱۶ شطرنج باز درحال پیگیری است. نفر اول این رقابت‌ها می‌تواند ۲۴ هزار یورو را به جیب بزند. همچنین نفر دوم این مسابقات ۱۸ هزار و نفر سوم ۱۲ هزار یورو را برنده خواهند شد.

شطرنج‌بازان روس حاضر در این مسابقات بدون پرچم کشور روسیه و با پرچم فیده با دیگر شطرنج‌بازان به رقابت می پردازند. فدراسیون جهانی شطرنج پیش از این اعلام کرده بود که بازیکنان روسیه و بلاروس اجازه به نمایش گذاشتن پرچم ملی در رویدادهای رسمی و پخش سرود ملی خود را نخواهند داشت.