اعزام 4 شمشیرباز به جام جهانی
اعزام 4 شمشیرباز به جام جهانی
جای خالی مجتبی عابدینی در تیم احساس می‌شود و نبودنش سخت است.

به گزارش حاشیه ورزش ، امین قربانی درباره علت غیبت خود در جلسه فدراسیون شمشیربازی با کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی بیان کرد: مقداری علائم سرماخوردگی داشتم از این رو ترجیح دادم برای رعایت پروتکل ها در جلسه شرکت نکنم.

قربانی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان قول مدالی که فدراسیون به کادر سرپرستی بازی ها داده ، قرار دارد و مدال تیم سابر در بازی‌های آسیایی چه رنگی است؟ تصریح کرد: بله در جریان هستم اما نمی توان رنگ مدال را از الان مشخص کرد. به نظرم سابر ویترین شمشیربازی ایران است و با توجه به نتایجی که گرفته و مدال آوری که در بازی ها داشته است، توقع زیادی از آن وجود دارد. البته توقعات باید به جا و منطقی باشد و حمایت‌ها مانند قبل ادامه داشته باشد تا بتوانیم وعده ای که دادیم را تحقق ببخشیم.

او در مورد اینکه با رفتن فخری از سرمربیگری تیم ملی تغییری در برنامه‌های تیم سابر به وجود آمده یا همان برنامه‌های قبلی ادامه خواهد داشت، گفت: هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نمی‌شود. برنامه‌های تیم ملی از ۶ ماه قبل از المپیک مکتوب شده است بنابراین طبق همان برنامه و هدف جلو می‌رویم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه ملی‌پوشان سابر با چه آمادگی وارد اردوی تیم ملی شده‌اند، گفت: بعد از المپیک اولین اردو است که تشکیل شده است. طبیعتاً ملی‌پوشان مدتی از فضای شمشیربازی دور بوده اند. در المپیک نتیجه ای که می‌خواستیم رقم نخورد از این رو زمان برد تا بازیکنان ریکاوری شوند. از طرفی مسابقات هم در تقویم فدراسیون جهانی به تعویق افتاد و فرصت داشتند تا بتوانند بهتر استراحت کنند و تمرینات بدنسازی انجام دهند. الان دیگر برای تمرینات فنی و تخصصی تر وارد اردو شده اند. در این اردو بیشتر به کارهای بدنسازی آنها می پردازیم. صبح ها تمرینات بدنسازی و بعدازظهر تمرینات شمشیربازی دارند. اولین مسابقه ما در گرجستان است که بیست و چهارم دی آغاز می‌شود و چهار شمشیرباز را به این مسابقات اعزام می‌کنیم. در اردوی بعدی یک مسابقه انتخابی می‌گذاریم و دو مسابقه انتخابی هم در اردوی سوم و پایانی تیم ملی برگزار خواهیم کرد.

قربانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند با نبود مجتبی عابدینی تیم بتواند موفقیت‌هایش در جام‌های جهانی را مجدداً تکرار کند؟ تصریح کرد: مجتبی عابدینی بازیکن بزرگی است و موفقیت های زیادی به دست آورده است و نمی‌توان او را با کسی مقایسه کرد اما خوشبختانه تیم سابر هیچ موقع متکی به فرد نبوده است. آقای فخری این تیم را به گونه ای ساخته که متکی به فرد نباشد. نبود عابدینی سخت است و جای خالی او احساس می شود. الان هم مشغول درمان کتفش است و مشخص نیست که وضعیت او به چه صورت می شود.

او در مورد اینکه نیاز است تیغه های جدیدی که مورد تایید فدراسیون جهانی است استفاده شود و این در حالی است که گفته می‌شود قیمت این تیغه ها بالا است، تاکید کرد: سفارش داده ایم که این تیغه ها را برای ما بیاورند. قیمت هر کدام از آنها ۱۲۰ یورو است. با توجه به اینکه یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات شمشیربازی ، اسپانسر تیم ملی ما است مشکلی برای تهیه تجهیزات نداریم.

قربانی در پایان گفت : از رئیس فدراسیون شمشیربازی و پیمان فخری مدیر فنی تیم و رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می کنم. امیدوارم مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از شمشیربازی حمایت کنند. تیم خوبی داریم و برنامه مسابقات ما از ابتدای سال ۲۰۲۲ فشرده خواهد شد و باید در تمام رویدادها شرکت کنیم تا بتوانیم رنکینگ خود را حفظ کرده و ارتقاء دهیم تا در زمان آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک، کار راحت‌تری داشته باشیم.