تیم ملی واترپلو چند سال مسابقه رسمی نداشته است
تیم ملی واترپلو چند سال مسابقه رسمی نداشته است
مربی تیم ملی واترپلو گفت: بعد از بازی‌های آسیایی 2018 تیم ملی دیگر مسابقه جدی و رسمی نداشته است.

به گزارش حاشیه ورزش: وحید رضایی در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو و اردوها اظهار کرد: بازیکنان را از هفته قبل در اختیار باشگاه‌ها گذاشتیم. قرار است از ۱۶ بهمن مسابقات دور دوم لیگ انجام شود. با توجه به‌ شیوع اُمیکرون اگر مشکلی پیش نیاید امیدواریم بتوانیم فینال را هم در بهمن برگزار کنیم تا مجددا از اسفند اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم.

مربی تیم‌ملی واترپلو درخصوص اردوهای داخلی و خارجی تیم ملی گفت: برای اردوهای تیم ملی تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پیش بینی شده که اردوهای داخلی و خارجی داشته باشیم. توکل بر خدا باید ببینیم که اوضاع چطور پیش خواهد رفت‌.

رضایی در خصوص اردوهای خارجی پیش‌بینی شده گفت: برای اردوی یونان و مجارستان و یا صربستان برنامه ریزی‌ کرده ایم. یعنی اردوی یونان که قطعی است و اردویی هم در مجارستان یا صربستان یا شاید هم در هر دو کشور داشته باشیم. این اردوها تا بازی‌های آسیایی و در فواصل مناسب برای بازیکنان طراحی شده است. پیش بینی مالی آن هم شده و فقط مشکل سلامت و شیوع امیکرون است که باید ببینیم می‌توان برنامه ها را پیش برد. امیدواریم همه چیز فراهم باشد و برنامه‌ها انجام شود.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی مسابقات جهانی گفت: تنها مسابقاتی که به طور قطع پیش رو داریم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. مسابقات انتخابی جهان و مسابقه قهرمانی جهان هم فعلا لغو شد.

وحید رضایی در خصوص چیریچ سرمربی تیم ملی و امضای قراردادش با باشگاهی از کشور یونان گفت: چیریچ در مدت زمانی که از خانواده دور بود دچار مشکلاتی شد و باید حتما مدتی را نزدیک خانواده به سر می‌برد. مرگ پدر همسرش، شرایط همسر، وضعیت سنی فرزندان و مشکلات خانوادگی همه سبب شد تا مدتی را در کنار خانواده باشد. او برای چند ماه از ایران دور شده و در این شرایط با یک تیم یونانی قرارداد امضا کرده است. چیریچ در این مدت هم که ایران نیست پولی دریافت نخواهد کرد. او برای این مدت با تیم زنان المپیاکوس آتن قرارداد بسته است.

رضایی در خصوص ادامه فعالیت چیریچ گفت: چیریچ از اول تابستان برای بازی‌های آسیایی به ایران می‌آید تا با هم ادامه دهیم. در طول این مدت نیز کار را با او پیش خواهیم برد. چیریچ در اردوهای برون‌مرزی ما حضور خواهد داشت و با ما در ارتباط است. همین چند لحظه پیش با او در ارتباط بودم. ارتباط از سوی چیریچ نه با من، نه فدراسیون و نه با بازیکنان و تیم قطع نشده است.

مربی تیم ملی واترپلو افزود: به خاطر حرمتی که چیریچ به واسطه ۷ – ۸ سال کمک و زحمت برادرانه برای ما دارد این شرایط رخ داد. این برهه زمانی (تا بازی‌های آسیایی) برای ما حساس است اما چون برای او این مشکلات مهم بود به او کمک کردیم.

وی در ادامه گفت: بعد از بازی‌های آسیایی و کسب مدال برنز، از تیم ملی واترپلو بسیار تعریف و تمجید شد اما اتفاق‌های حمایتی که باید رخ می‌داد با شرایط سخت گره خورد. اول از نظر اقتصادی وضعیت دولت و کشور سخت بود، بعد هم که کرونا شایع و بسیاری از مسابقات و رویدادها لغو شد. بخشی از لغو مسابقات از سوی فدراسیون جهانی بود و دست ما نبود اما برخی شرایط به سبب کم مهری مسئولان کلان کشوری از نظر بودجه و تخصیص بودجه هم وجود داشت.

مربی تیم ملی گفت: مشکلی که اکنون ما با آن مواجه هستیم این است که ما از بعد بازی‌های آسیایی هیچ بازی رسمی و مسابقه جدی نداشته ایم. بازیکنان فقط در تیم ملی تمرین کرده‌اند حفظ کردن قهرمان ورزشی بدون هدف عجیب و غریب است. مهم است که در این ۶ یا ۷ ماه مانده تا بازی‌های آسیایی برنامه‌ها و مسابقات تدارکاتی خود را داشته باشیم تا بازیکنان با آمادگی روانی و روحیه خوب وارد بازی‌ها شوند.

رضایی گفت: در شرایط سختی هستیم اما بازیکنان از جان مایه می‌گذارند تا شرایط خود را حفظ کنند. سن آنها نسبت به‌ دوره قبل بازی‌های آسیایی بیشتر شده و تعدادی به سن ازدواج رسیده‌اند و می‌خواهند ازدواج کنند. به کار و آینده خود هم فکر می‌کنند و تمام شرایط قطعا دست به دست هم می‌دهد. امیدواریم همه شرایط فراهم شود تا بازیکنان نمایش خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشند.