عملکرد ضعیف الهام حسینی تنها با ۲ حرکت در قهرمانی جهان
عملکرد ضعیف الهام حسینی تنها با ۲ حرکت در قهرمانی جهان
دختر وزنه‌بردار ایران در گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمانی جهان ۲۰۲۳ تنها دو حرکت صحیح داشت و رکورد مجموع ۲۲۱ کیلوگرم را ثبت کرد.

دختر وزنه‌بردار ایران در گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمانی جهان ۲۰۲۳ تنها دو حرکت صحیح داشت و رکورد مجموع ۲۲۱ کیلوگرم را ثبت کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، رقابت گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان برگزار و نماینده ایران عملکرد خوبی از خود نشان نداد.

الهام حسینی رکورد ۹۶ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۲۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۲۲۱ کیلوگرم را ثبت کرد. حسینی از شش حرکت، تنها دو حرکت صحیح داشت.

حسینی برای چهارمین مرتبه حضور در قهرمانی جهان را تجربه کرد و با توجه به اینکه دسته ۸۱ کیلوگرم، المپیکی است او به دنبال گرفتن سهمیه است اما موفق نشد رکورد مجموع خود را انجام دهد. حسینی در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، رکورد مجموع ۲۳۷ کیلوگرم را ثبت کرد  و در قهرمانی جهان ۱۶ کیلوگرم کمتر وزنه زد.

۱۴ وزنه‌بردار در گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم حضور داشتند و چهار نفر از حرکت دوضرب و ثبت رکورد مجموع انصراف دادند. یک نفر هم اوت کرد و حسینی در بین ۹ نفری که رکورد مجموع ثبت کردند، هفتم شد.

برای اینکه جایگاه حسینی در قهرمانی جهان مشخص شود باید رقابت گروه A برگزار شود.

عملکرد دختر وزنه‌بردار ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب 

الهام حسینی در حرکت اول ، وزنه ۹۶ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم، وزنه ۱۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد اما داوران دو چراغ قرمز و یک سفید دادند. کوروش باقری سرمربی زنان ایران درخواست بازبینی داد اما هیات ژوری هم این وزنه را نپذیرفت و خطا اعلام کرد.

کوروش باقری سرمربی تیم زنان ایران، برای حرکت سوم و پایانی حسینی، وزنه را به ۱۰۳ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران وزنه را انداخت و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

حسینی در یک‌ضرب با رکورد ۹۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

حرکت دوضرب 

حسینی در حرکت اول، نتوانست وزنه ۱۲۳ کیلوگرم را بزند. در حرکت دوم وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را مهار کرد.

او در حرکت سوم و پایانی، پشت وزنه ۱۳۰ کیلوگرم قرار گرفت اما موفق به مهار این وزنه نشد و آن را انداخت.

حسینی با رکورد مجموع ۲۲۱ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

حسینی آخرین نماینده تیم وزنه‌برداری زنان ایران بود که در قهرمانی جهان وزنه زد و کار تیم زنان به پایان رسید.

منبع ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا