مرد سال آسیا انتخاب شد!
مرد سال آسیا انتخاب شد!
خبرنگار عربستانی اعلام کرد که ستاره الهلال مدعی اصلی کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیاست.

خبرنگار عربستانی اعلام کرد که ستاره الهلال مدعی اصلی کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیاست.

به گزارش “حاشیه ورزش“، پس از وقفه‌ای طولانی، مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا در سال 2023 قرار است در دوحه، پایتخت قطر، برگزار شود تا قاره کهن یک بار دیگر شاهد برگزاری یکی از مراسم‌های جذاب فوتبالی باشد.

دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری این مراسم را برای تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) برنامه‌ریزی کرده است و قرار است پس از وقفه‌ای که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در برگزاری این مراسم صورت گرفته بود، دوباره بهترین‌های آسیا انتخاب شوند.

بر اساس آنچه که «سلطان المهوس» روزنامه‌نگار ورزشی از طریق حساب شخصی خود در توئیتر اعلام کرده، سالم الدوسری ستاره باشگاه الهلال در صدر فهرست نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا قرار گرفت.

پس از درخشش الدوسری در جام جهانی 2022 قطر، او نامزد اصلی کسب این جایزه عنوان شده است. ضمن اینکه ستاره الهلال در مسابقات مقدماتی جام جهانی، مقدماتی جام ملت‌های آسیا، لیگ قهرمانان آسیا و دیگر تورنمنت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است.

طبق اطلاعات خبرنگار ورزش سه پارامترهای انتخاب مرد سال آسیا که براساس یک سیستم امتیازدهی تعیین شده، به شرح زیر است:

* جام جهانی: 60 امتیاز
* مقدماتی جام جهانی (دور چهارم): 25 امتیاز
* مقدماتی جام جهانی (دور سوم): 20 امتیاز
* جام ملت‌های آسیا: 40 امتیاز
* مقدماتی جام ملت‌های آسیا (دور پایانی): 20 امتیاز
* بازی‌های المپیک: 40 امتیاز
* لیگ قهرمانان آسیا: 15 امتیاز
* رقابت‌های AFC کاپ: 10 امتیاز

کمیته ذی‌صلاح نام 20 نامزد اولیه را که کاندیدای دریافت این جایزه هستند به زودی اعلام می‌کند و در پایان نیز سه نامزد نهایی اعلام می‌شوند.


ملاک انتخاب نامزدهای پایانی بر اساس سیستم امتیازدهی خاصی است که در بالا ذکر شد. این لیست براساس هر تورنمنتی که بازیکن در آن شرکت کرده و نقشی که در تیم باشگاهی یا تیم ملی کشورش داشته، تهیه می‌شود.

سالم الدوسری یکی از برجسته‌ترین ستاره‌های الهلال به حساب می‌آید. گفته می‌شود که او نامزد اصلی کسب این جایزه خواهد بود. با این حال، باید تا اعلام فهرست اصلی و رسمی نامزدهای کسب این جایزه منتظر ماند.

منبع : ورزش سه

 

  • منبع خبر : ورزش سه