کسب سکو بازی‌های کشورهای اسلامی برای هندبال زنان دور از دسترس نیست
کسب سکو بازی‌های کشورهای اسلامی برای هندبال زنان دور از دسترس نیست
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کشورهای غرب آسیا حضور دارند و می‌توان به نتیجه و سکوی این مسابقات امیدوار بود.

حاشیه ورزش: افسانه دهقانی در خصوص اعزام تیم ملی هندبال زنان به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: امروز یک جلسه در کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت هندبال زنان داشتیم. ما توضیحات را ارائه کردیم. هندبال زنان نشان داد که وقتی امکانات و شرایط در اختیارش گذاشته شود پتانسیل لازم را دارد تا ویترین خوبی از ورزش زنان را به نمایش بگذارد.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال افزود: در شرایط بسیار سخت که کادر فنی را به دلیل بیماری در کنار بازیکنان نداشتیم برای اولین بار در هندبال زنان ایران سکوی چهارمی آسیا را گرفتیم و برای اولین بار در رشته های توپی زنان سهمیه جهانی کسب شد. همه اینها نشان می‌دهد که در این رشته پتانسیل وجود دارد.

دهقانی در خصوص اعزام تیم‌های ملی دختران به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: دو رده دیگر تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هم قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان اعزام شوند. من ایمان و امید دارم اگر شرایط محیا شود، بیماری، کرونا و آسیبی رخ ندهد و تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند هم سکو و هم سهمیه جهان را کسب کنند. فدراسیون هندبال در بخش زنان تمام تلاش خود را برای توسعه این رشته می‌کند.

دهقانی با اشاره به کسب سکو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: ما در گذشته در بازی‌های کشورهای مسلمان مقام کسب کرده‌ایم. بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آنقدرها با بازی‌های کشورهای مسلمان متفاوت نیست. اصولا همان کشورها غرب آسیا حضور خواهند داشت و سطح آن مثل مسابقات شرق آسیا نیست. ما می‌توانیم به نتیجه و سکوی این مسابقات امیدوار باشیم. ضمن اینکه باید نگاه توسعه ورزش باشد و تنها نتیجه محور نباشیم تا شرایط برای سال‌های آتی فراهم شود.

وی همچنین در مورد حضور تیم ملی هندبال زنان به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: متاسفانه طبق شنیده‌ها اعزام نمی‌شویم. علیرغم اینکه آقای وزیر به ما قول داد و در جلسه کمیته ملی المپیک با حضور پیمان فخری و سجادی قول اعزام زنان هندبال داده شد اما طبق شواهد و شنیده‌ها اعزام زنان حذف شده‌است. البته ما همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و دلایل خود را داریم. نباید نتیجه گرا باشند و باید با این اعزام‌ها به رشد هندبال زنان کمک کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه امکان دارد بازی‌های هانگژو چین شامل زنان ما نشود دیگر زنان ما مسابقه ای در پیش ندارند. مسابقات قهرمانی زنان آسیا هم ماه آذر برگزار می‌شود و بازیکنان باید شرایط بازی‌های تدارکاتی را داشته باشند. نباید زحمت‌هایی که به کمک فدراسیون، وزارت و کمیته برای تیم ملی زنان انجام شده با کنار گذاشتن آنها در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی برباد رود.

دهقانی گفت: با اعزام تیم ملی هندبال زنان به قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان و اعزام تیم‌های ملی دختران به قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان و در کنار آنها برگزاری لیگ روزهای سخت و فشرده‌ای را پشت سر می‌گذاریم تا هندبال ایران را به سرانجام برسانیم.