حداقل میزان تمرینات تقویت عضلات در هفته
حداقل میزان تمرینات تقویت عضلات در هفته
مزایای عضلات مرکزی قوی به دلیل سردرگمی در مورد چیستی عضلات مرکزی، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تقویت عضلات مرکزی به معنای انجام تمرینات شکمی است اما این نیز با تمرین سرینی، لگن، تمرین روی عضلات پشتی و یادگیری چگونگی ثبات عضلات مرکزی مساوی است.

به گزارش حاشیه ورزش

مهدیس آصفی

تثبیت کمر

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بین کاهش کیفیت عضلات کمر و افزایش سن ارتباط وجود دارد. یافته‌های همین مطالعه تأیید کرد که زنان نسبت به مردان عضلات مرکزی کمر کوچک‌تری دارند و این نشان‌دهنده ارتباط بالقوه بین تغییرات هورمونی پس از یائسگی و کیفیت عضلات مرکزی تنه است. تمرینات پایه مبتدی ممکن است به تقویت عضلات مرکزی کمر، بهبود تعادل و بازیابی عملکرد فیزیکی کمک کند، بنابراین قبل از شروع تمرینات پیشرفته‌تر با تمرینات پایه شروع کنید.

افزایش انعطاف

تمرینات عضلات مرکزی تنه می‌تواند به بهبود انعطاف در ناحیه لگن کمک کند.

کمک به تعادل

سایر افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند یا شرایط سلامتی مانند آرتریت را مدیریت می‌کنند، بیشتر مستعد مشکلات هماهنگی و تعادل هستند. یکی دیگر از عوامل خطر برای عدم تعادل، افزایش سن است

 

حمایت از وضعیت بهتر

بسیاری از مردم به‌طور ناخودآگاه به دلیل نگاه کردن از پایین به تلفن یا رایانه خود، وضعیت بدنی ضعیفی دارند.

حمایت از اجرای ورزش بهتر

تمرینات مرکزی تنه، وضعیت نشستن را بهبود می‌بخشد، تمرینات قدرتی مرکزی نیز این پتانسیل را دارد که به فرم تمرین شما کمک کند. به‌طور خاص، ۲ تمرین کلاسیک کلاس‌های بدنسازی مربوط به سال‌ها پیش به دلیل احتمال آسیب دیدن از بین رفته‌اند

افزایش ثبات تنه

هم ورزشکاران و هم غیر ورزشکاران باید به ثبات عضلات تنه فکر کنند تا بتوانند وظایف خود را به‌راحتی و مستقل انجام دهند.

آسان کردن حرکت روزمره

همان‌طور که گفته شد، درگیر کردن عضلات مرکزی بدن از طریق کنترل عمدی تنفس و وضعیت بهتر بدن مطمینا می‌تواند مزایایی را برای حرکات روزمره مانند خم شدن، بلند کردن و چرخش ارایه دهد.

کمک به کاهش یا پیشگیری از درد

اگرچه ورزش ممکن است آخرین چیزی باشد که در هنگام درد مزمن به ذهن شما برسد اما بسیاری از مطالعات، مزایای تمرینات قدرتی مرکزی تنه را برای کمردرد و لگن نشان می‌دهند.

حمایت از تمرینات قدرتی

کودکان، نوجوانان، بزرگسالان میانسال و سالمندان همگی می‌توانند از تمرینات با وزنه بهره‌مند شوند. انجمن قلب آمریکا انجام فعالیت‌های تقویت عضلات را حداقل دو بار در هفته توصیه می‌کند.

دویدن را آسان‌تر می‌کند

یک برنامه تمرینی مرکزی ۸ هفته‌ای برای بهبود تعادل ایستا، استقامت و سطوح انرژی دویدن مفید است. ازآنجایی‌که دویدن عضلات مرکزی را در لگن، باسن، پشت و ستون فقرات درگیر می‌کند، این امکان وجود دارد که تمرینات مرکزی هدف، بتواند برای فرم دویدن، سرعت و تنفس شما مفید باشد.

 

 

  • نویسنده : مهدیس آصفی