چربی سوزی از کجا آغاز می‌شود؟
چربی سوزی از کجا آغاز می‌شود؟
به نظر شما بدن از چه قسمتی چربی سوزی را شروع می‌کند؟ شکم؟ ران‌ها ؟ پهلوها ؟ و یا صورت ؟

مهدیس آصفی – به گزارش حاشیه ورزش پاسخ: از همه این قسمت‌ها، البته با یک نسبت مشخص چربی سوزی آغاز می‌شود. شاید تعجب کرده باشید، اما این یک واقعیت علمی است و همین اصل در مورد حرکات ورزشی هم صدق می‌کند.
یعنی اگر شما فقط حرکت دراز و نشست و یا شکم کرانچ را انجام دهید به همان نسبتی که بدن از چربی‌های ناحیه شکمی شما استفاده می‌کند از چربی‌های ناحیه پهلو، ران‌ها، بازوها و حتی صورت نیز استفاده می‌کند. اما اصلی در بدن ما وجود دارد که از ضرب‌المثل قدیمی «هرکه بامش بیش برفش بیشتر» پیروی می‌کند، به این معنی که چربی سوزی در جایی از بدن بیشتر اتفاق میافتد که درصد چربی بیشتری دارد.
چگونه از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن جلوگیری کنیم؟
حال با توجه به توضیحاتی که داده شد، آیا فکر می‌کنید می‌توان در یک دوره رژیم کاهش وزن، از لاغر شدن صورت جلوگیری کرد؟
خب بله، اما نه به‌طور قطع!
در ادامه روش‌هایی را با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانند ظاهر صورت شما را در این دوران تا حد امکان حفظ کنند:
۱) از یک رژیم اصولی پیروی شود
همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، صورت از بخش‌هایی از بدن است که در صورت پیروی از یک رژیم غذایی غیر اصولی با میزان انرژی غیراستاندارد، دچار تغییراتی در میزان چربی، عضله، نرمی و لطافت خود خواهد شد. بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید که میزان کاهش انرژی در رژیم باید با وزن ایده‌آل و هدفی که شما از کاهش وزن خود دارید، مطابقت داشته باشد.
۲) نوشیدن آب کافی فراموش نشود!
نوشیدن میزان کافی آب و مایعات در طول روز نکته بسیار مهم در پیروی از یک رژیم کاهش وزن به منظور جلوگیری از لاغر شدن صورت می‌باشد. در صورتی‌که شما میزان کافی آب و مایعات دریافت کنید، احتمال بروز چین و چروک و خشکی پوست صورتتان بسیار کم خواهد شد.

  • نویسنده : مهدیس آصفی